dinsdag 19 november 2013

Kerst-inkopen......



Ook Esatto wordt ondergedompeld in de kerstsfeer....

Met Flora Holland naast de deur,

 is de keus waar we onze groendecoraties vandaan halen

 snel gemaakt....

Enorme hallen met leveranciers van de meest uiteenlopende producten:

vers en gedroogd,

super kitsch en lekker basic....

traditioneel en vernieuwend

je kunt het zo gek niet bedenken of het is er te vinden...!





Afgelopen maandagochtend gingen we op pad...

op zoek naar

puur en sober..

de kracht van de eenvoud!


Kijken, kijken kijken....

...nog even verder kijken...

toch nog ergens anders even langs........

om vervolgens weer terug te komen, 

daar waar we begonnen waren..!

Waar kennen we die strategie toch van....;-))






Stapels met kratten vol appeltjes....






....hele grote kratten met nog veel meer appeltjes....






Prachtige bemoste takken...





maar nu even niet.......






Langzaam maar zeker werd onze kar steeds voller..

eucalyptus,

allerlei kerst groen,

appeltjes,

dadeltakken,

nog veel meer..

en ook deze een enorme stronk...!






Niet alleen een stronk....

nee, een hele boom!

Wat een gaaf alternatief voor een kerstboom.....!

Zou dat niet prachtig kunnen staan in de serre...?!





Of hij in de serre terecht is gekomen,

en hoe deze oude perenboom er nu uit ziet,

kunt u in de winkel komen bekijken!


Eén ding staat vast....

..de auto zat goed vol toen we naar huis gingen!





Tot gauw bij Esatto!!

En voor wie niet langs kan komen....

volgende week laten we zien hoe kerstsfeer ala Esatto eruit ziet!

14 opmerkingen:

  1. Aan de inkoop zal het dus niet liggen, ik ben heel benieuwd naar de foto's van de winkel in kerstsfeer!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen het lopen in die hallen met allerlei groen om je heen is al een feestje op zich lijkt mij.Al die appeltjes en die takken...
    Mijn hebberigheidsklier gaat daar altijd enorm van opspelen. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie geworden is. Het is voor mij
    niet in de buurt, dus ik moet het (jammer genoeg) voorlopig met de foto's doen. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh leuk dat we op blog de kerstsfeer kunnen zien… ik woon er echt té ver vandaan…. :-(
    fijne avond
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook hééél benieuwd naar de kerstsfeer foto's….. want voor mij is het veeeel te ver …. :-(
    maar de foto's van de inkopen beloven alvast moois ...
    fijne avond
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga nog weleens met mijn zus naar de veiling. En dat is zo leuk...... Je word er alleen zo hebberig van hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh gelukkig...werd blij van het laatste regeltje dat we ook op dit blog mee kunnen genieten van jullie winkel in kerstsfeer! Zal vast en zeker prachtig zijn!! Zooo jammer dat het zo ver weg is!!
    groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de winkel zal er vast prachtig uit zien jammer dat het zo ver weg is..Maar je laat vast wel een paar foto`s zien.
    Grappig zo`n boom, stronk heb ik ook hier vanmiddag in de bloemenwinkel zien staan.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit soort groen is dan weer wel héél gezellig binnen, benieuwd naar de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk he, die perenstronken. Ik heb ze ook al gezien en aangezien ik niet van de kerstbomen ben, ga ik dit jaar ook voor zo'n stronk (bijna boom eigenlijk hihi)
    Ik heb ook al iets leuks in mn hoofd hoe ik het ga doen.
    Ik ben ook benieuwd naar de winkel hoor, ik kom wel een keertje kijken, is alweer zo lang geleden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige spullen, dat zie ik wel. Ben benieuwd straks naar het resultaat in de winkel!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie spullen, dat zal er vast heel mooi uitzien, en zo`n perenstronk heb ik ook al voorbij zien komen, leuk hoor:-)
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel gezellig al dat groen! Ik ben in Duitsland weleens naar een veiling geweest en moest me daar echt inhouden.

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben benieuwd, hou helemaal niet van kerstbomen, dus alternatieven van harte welkom! Wij zullen volgende week woensdag beginnen met onze kerstspullen in de Boelschuur, gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie spullen kom je dan tegen, heerlijk om daar tussen al dat groen te snuffelen.
    De boom is echt een vondst, zal het zeker goed doen als kerstboom!!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!